Monday, January 2, 2012

Episode 245 ( Semalam....tahun baru )

Assalammualaikum wbt...


Ikutkan 2011 , aku rasa tahun biasa sahaja, tapi di penghujung tahunnya, bertuah itu allah swt telah menunjukan untuk aku. cukup 1 tahun juga aku tak pulang ke kampung, dan tahun lepas diakhir bulan , aku pulang juga akhirnya sekian lama sibuk dengan urusan diri sendiri.

2011 bagi aku seperti turun dan naik. tahun yang aku boleh katakan.....sama sahaja sebenarnya...
tapi kalau bagi orang-orang lain 2011 mungkin bagi usia seperti aku, sudah sampai seru untuk berumah tangga.. boleh dikatakan kawan-kawan yang umur aku, sudah pun berkahwin..jadi syukur bagi mereka...

2012 nie, aku rasa, sama seperti tahun-tahun yang lepas..cuma bukan beberapa tahun yang lepas. mungkin boleh dikatakan seperti 7 tahun yang lepas, dan bukan tahun 7 tahun yang lepas didepannya..maksud aku..kalau 7 tahun yang lepas..sekarang 2012 tolak 7 2005 kan? lebih kurang 7 tahun yang lepaslah kan..sebenarnya aku nak cakap seperti zaman yang aku dikategorikan naif, tapi tak seberapa naif sangat.

mungkin ada orang cakap mcm nie " tak payah lah nak jadi naif sangat " ... tapi manusia belajar dari sesuatu dengan pelbagai cara.


No comments:

Post a Comment