Tuesday, April 26, 2011

Episode 216 ( bermain difikiran )


" meresap didalam minda dan dia berkata "
sesuatu yang tak mungkin
tetapi fikiran ini masih waras melainkan tidak
kadang-kadang bibir ini mahu senyum ketawa
tapi hati saja yang mampu melakukan semua

jasad sudah tidak mampu untuk lalui hidup seperti ini,
hidup seperti didalam penjara,
walaupun orang berkata penjara lebih teruk,
tetapi keadaan aku lebih teruk kehidupan dipenjara

setiap waktu aku bermain dengan fikiran aku,
seperti fikiran aku adalah teman aku, kawan aku, sahabat aku.
mungkin orang kata gila dan seangkatannya,

2 tahun aku jalani hidup seperti ini,
yang datang ditahan kerana tidak tahu apa perkara yang akan datang,
kini yang datang seperti harian aku kembali,
bosan dan lemah hidup aku sekarang

ingin aku lari, tetapi tidak aku tahu arah tujunya,
tidak lengkap isi didalam dompet aku,
mungkin kebodohan aku terserlah dengan soalan yang diberi oleh JPJ yang bangang !!!
kenapalah soalan dia bangang gile belaka.

mati membunuh diri sendiri adalah haram dan neraka jawapannya,
melainkan mati sendiri masuk syurga,
kalau mati sendiri masuk syurga
aku rasa dah ramai tidak hidup didunia nie

orang kata hidup ini tidak adil,
tetapi bagi aku ia adil,
setiap perkara sudah tercatit dan tertulis,
cuma dimana saja jawapan itu? kita harus mencari

jari aku ingin saja menunding,
tetapi bila menunding jari,
10 kali fikirkan balik,
20 kali dia akan menunding jari kepada aku

sejak perisitwa itu,
aku lebih rela mendiamkan diri,
merahsiakan kehidupan aku,
dan hanya pura-pura seperti masih itu aku lagi

ingin aku menjerit,
tapi nyata aku sudah tidak mampu lagi,
aku hanya mampu gelak didalam hati
sahaja

No comments:

Post a Comment