Monday, April 25, 2011

Episode 215 ( Sekian lama )


Sekian lama, aku tak dengar lagu nie. Kali pertama aku dengar lagu masa aku tingkatan 5 rasanya ( yerk ke ? kot lah ) ..... tetapi sejak Pentas maharaja lawak minggu ke-3 tak silap aku. jozan ada bawa lagu nie. masa tu zizan yang nyanyi lagu nie. rangkap pertama dia..
" Ku tak perduli
Bila ku benar benar cinta mati
Ku tak perduli "

Kan? jadi ia membuatkan aku terfikir macam pernah dengar saja lagu nie.bila aku mencari rupa-rupanya TBK. dalam blog lama aku pernah aku letak lagu nie. lirik lagu dia agak touching skit.
Tetapi yang original nyanyi lagu nie TBK ( tak tau lah kalau artis lama pernah nyanyi lagu nie ? ) . dengan keadaan sekarang, ramai yang mengatakan satu band nama julie ? hahaah lawak betul aku . orang tu seperti tak pernah buat kajian. ada yang pula kata lagu dewa. masa pertama kali aku dengar pun ingat dewa, tetapi yang asalnya memang tbk.

Tetapi, ramai yang sudah membawa lagu nie. apa-apa pun aku suka yang asli lagu nie. Sebab yang asli suara dia cool dan muzik dia memikatkan ingatan aku, berbeza daripada gubahan lagu yang orang tukarkan.

apa-apa pun ia sebenarnya sebuah band yang lama....aku pun tak tahu apa cerita selanjutnya. aku selalu cari info dengan wikipidea dan info-info yang aku baca, melihat tarikh dan meneliti page-page yang lain....

No comments:

Post a Comment