Wednesday, March 9, 2011

Episode 119 ( Siapa dia ? )


Suatu ketika dahulu dia pernah menjadi sumber inspirasi aku untuk membuat lagu-lagu. Senang cerita dia nie seperti mentor aku yang mampu aku belajar sendiri dari lirik-lirik lagu dia dan melodi lagu dia. Serius aku cakap aku adalah peminat dia.

Eross chandran juga adalah salah satu icon yang aku minat. Senang cerita, Eross chandran dari kumpulan sheila on 7 dan ahmad dhani dari dewa, adalah sumber-sumber aku melihat perkembangan musik. Tapi sayangnya tentang ahmad dhani nie, membuatkan aku 1001 persoalan yang aku sendiri tak tahu apa jawapan sebenarnya. Aku dapat satu video dari youtube tentang ahmad dhani dan konsep-konsep musik dia, Alangkah terkejutnya aku bila ketahui.

Aku memang kurang pasti sejak dia buat satu video clip lagu " aku cinta kau dan dia " kat situ dia pakai salib. jadi aku macam " kenapa dia pakai tu? " disaat itu, aku terus hanya mampu terdiam sehingga aku menonton video tu.

Ini mungkin pandangan aku, didunia hiburan. kalau tak ada kontrolversi atau propa, susah nak cari makan. walaupun dia seorang tukang tulis lirik yang terhebat pun, kalau tak ada satu daripada sebab nie. memang susah nak cari makan. Tapi aku masih tertanya-tanya, apakah video clipnya juga sengaja dia lakukan bergitu atau tidak?

bagi aku dia adalah 1001 misteri. apa dia buat didunia nie, hanya allah swt saja yang tahu. itu urusan dia dengan allah swt. kita sebagai umat islam, hanya mampu berdoa untuk dia agar dia tidak sesat dengan kerja-kerja dia. aku pun bukan hebat sangat tentang perkara-perkara macam nie.

tapi bagi aku, bahayanya pembuat lagu sehingga lirik itu boleh disalah tafsir oleh orang. hanya penulis lirik itu saja yang tahu apa yang dia cuba sampaikan. Seperti aku, terus terang aku tulis lagu daripada pandangan aku dan dari hati aku yang kecewa.

Lagu kat atas tu, aku dengar lagu baru dia tahun lepas. aku tengah keliru sekejap.

=.=

No comments:

Post a Comment