Wednesday, August 18, 2010

Episode61 ( sistem baru )

Setiap orang mesti akan lalui sesuatu peristiwa atau perkara yang bakal dilalui. Kini aku rasa, aku dah tahu apa yang patut dan apa yang tidak patut. yang mana aku harus menilai dan mana aku harus tidak menilai. mungkin kita rasa " alahai, perkara ini masa aku kecik lagi dah belajar " , tapi bagi aku, bila kita fikir secara mendalam lagi halus, kita akan dapat merasakan baik dan buruknya.

dengan cara sistem aku untuk menguruskan diri aku ini. aku rasa, aku boleh sudah untuk membahagikan antara semua aspek. jika kalau aku rasa aku lebih kepada kawan, kini aku mahukan lebih kepada keluarga aku. sebab bila aku fikirkan, kadangkala kawan-kawan adalah punca otak kita ini dihasut. contohnya kawan kata ibu mereka tidak faham dengan mereka, kurang perhatian dan lain-lain lagi. bagi aku, adakah kita dapat meletakan diri kita didalam diri mereka.

anak-anak muda sekarang aku rasa, harus ada sistem dimana waktu-waktu tertentu harus diduduk dirumah,luangkan masa bersama keluarga. tetapi lagi bagus jika kalau satu minggu kita luangkan masa bersama keluarga. tak kisah dihari biasa atau hari minggu.

No comments:

Post a Comment