Monday, January 25, 2010

Episode 29 ( ......................)

Hari sabtu lepas, pakcik aku buat majlis hari jadi anak dia kat cheras. aku gerak dengan family aku. semua saudara mara aku ada. ramai jugalah yang hadir masa tu. aku berbual dengan adik saudara aku najah. aku tanya dia pasal diet. sebelum nie aku ada tanya dia juga,tapi sejak akhir-akhir nie aku seperti lari daripada topic utama aku, aku dah tak jogging 30 minit setiap hari. tetapi adik saudara aku cakap kalau tak joggging pun tak apa, janji berdiri 30 minit dan goyang-goyangkan sedikit badan. aku tak tau lah benar ke tidak.tapi aku tak berdiri pun, aku setiap hari ke jamming studio bermain drum selama 1 jam. walaupun aku tak hebat bermain drum, tapi setiap hari aku berlatih. kaki dan tangan aku bergerak, itu yang penting.

lepas tu adik saudara aku cakap, kalau kita stress pun boleh jatuhkan berat badan. jadi aku rasa aku perlukan keadaan stress. sebab aku nak turunkan berat badan.walaupun stress jangan makan benda-benda yang berkalori tinggi, aku kena ambil kalori rendah ataupun tak ada kalori seperti air kosong..

malam tu aku gerak ke studio bermain drum,aku cari stress disana dengan memukul drum. sambil aku memukul-mukul aku tiba-tiba stress. aku rileks lagi. secara tiba-tiba aku terkenangan seseorang. sebab kawan aku main lagu cinta . daripada main lagu nirvana, greenday semua terus masuk lagu melayu yang cintan.

aku hilang tumpuan seketika. berapa pagi macam tu aku berlatih bersama bandmate aku untuk lagu yang kita orang nak buat recording. tiba-tiba aku sendiri yang terasa dengan lagu sepi yang aku buat. seperti aku relakan dia pergi untuk selamanya. walaupun hati aku berat nak lupakan semua nie.

aku balik rumah pun masih ada perasaan yang sama,apatah lagi aku bermain guitar classical aku.hati nie rasa tak bermaya, tapi perjalanan harus diteruskan. aku pun ke bilik lalu tidur.

entahlah.....

No comments:

Post a Comment