Saturday, May 7, 2011

Episode 218 ( Bagi aku hari ini bukan hari Ibu )

Dunia semakin uzur dan semakin hampir waktu ,tenang senang cerita. Ramai yang sambut benda-benda diluar pemikiran kita. menyambut apa? sendiri fikir =).

tapi bagi aku hari ibu adalah hari dimana ibu melahirkan aku. yang azabnya hanya dia dan allah swt saja yang tahu. 8 - 9 bulan dia menjaga aku dan yang lain didalam kandungannya. apatah lagi bila sudah dilahirkan dan melihat dunia. Dari kecil dia mendidik hingga ke besar dia menjaga. Tetapi semua hampir lupa perkara seperti ini. Bila hari jadi, mungkin ada dan mungkin tidak berkata seperti ini

" Mak terima kasih sebab melahirkan saya, dan dihari lahir saya ini, adalah hari ibu bagi saya =) kerana susah payah mak membawa kandungan selama 8- 9 bulan dan menjaga dan mendidik saya dari kecil hingga besar, tak kisah berjaya atau tidak, tetapi mak memberi saya pelindungan saya (walaupun allah swt yang jaga kita, tapi tanpa ibu, tak mungkin kita akan jadi seperti sekarang ini) "


Aku pernah dengar khabar berita pasal hari ibu sebenarnya. tetapi tidak seperti aku fikirkan.
Apa-apa pun bagi aku, Sapa yang ada ustaz silalah bertanya sama ada boleh atau tidak, dan siapa yang tiada, insya allah anda akan temui jawapannya.

Sebab bagi aku ada sesetengah pihak mengatakan boleh dan ada yang kata kan tidak. kalau korang bukak google dan cari maksud hari ibu. seluruh dunia ada kisah yang tersendiri.
=)

No comments:

Post a Comment