Tuesday, December 7, 2010

Episode 96 ( Bagaikan disihir )

Abang aku danial dan akmal pernah berkata " game nie dulu kita pernah main kat komputer " aku tak beberapa ingat sehinggalah munculnya kat Playstation 1 . Masa tu aku dan abang aku semua main, siap buat orang sendiri. Game nie sebenarnya game gunakan otak untuk kita berfikir, senang cerita game taktikal. Kita dijadikan maharaja dalam game nie, Memang menarik dan best ( game nie tak ada cheat langsung senang cerita, berusaha dengan mengunakan otak sebaik yang mungkin ). Jika dulu game kat ps1 senang sikit nak main, tak sampai sebulan dah habis. Sebab aku buang orang, bunuh orang, tukar officer, senang kiri kanan, suruh komputer uruskan serangan seterusnya. tapi ini SUSAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH.

Aku dah main game nie rasanya dekat 4 hari, aku baru dapat mentadbir separuh daripada negeri china sebenarnya, Oh lupa nak bagi tahu, game nie mengisahkan sejarah negeri china, Pernah dengar tentang the three kingdoms?

Ok cerita dia bermula tentang Liu bei, Zhang fei dan Guan Yu, mereka nie sebenarnya bukan darah yang sama, tapi zaman dulu, membuat sahabat menjadi adik beradik adalah penting didalam peperangan. Ahha, jika dulu aku cakap aku Mencari sahabat seperti " syaidina abu bakar as-siddiq " perangai mereka bertiga ini lebih kurang sama. Mereka menjaga satu sama lain. Mereka telah berjanji bahwa "tidak akan berpecah sehingga titisan terakhir " macam tu lah maksud dia. Boleh chek kat wikipidia kalau nak info lebih. Aku sangat kagum dengan Liu Bei sebab dia nie adalah seorang Pentadbir yang bagus, dia membuat penyilaian yang hebat, Guan yu pula seorang Pahlawan yang Hebat dan dikagumi sebenarnya, dia juga seorang penasihat untuk liu bei, Zhang fei nie Sama tahap dengan guan yu tapi kurang skit daripada guan yu. Tapi mereka bertiga memang sama hebat.

tapi tak silap aku, ada seorang pengawai tu lagi hebat, nama dia zhang apa tah. dia mampu menewaskan 1,000 orang askar ( gile tak gile dia nie, hati kentang goreng betul ). Aku memang kagum dengan setiap peristiwa sejarah china nie.

Karektor-karektor yang aku boleh ingat buat masa nie

Lu bu
Sun ce
Tai shi chi
Cao Cao ( hahahaah dia nie aku nak kena musnahkan dalam game, musuh utama )
Huang zhong,
Sima yi,
Zhang Fei ( yerk ke? )

Alamak!!! hehehe aku kena ingat balik lah.

Orait, dan ini adalah peta yang aku sedang main dalam game, tapi aku punya tak macam nie. aku punya hampir separuh nie aku punya sebenarnya separuh daripada bawah sampai ke tengah merah atas. Tapi dalam map nie sekarang, warna Hijau itu ialah kawasan Liu Bei, Merah tu Sun ce dan Biru tu Cao Cao. Memang payah nak tewaskan semua nie dalam masa seminggu.
Sekarang nie aku main kat Ps2 aku, sehari lebih kurang 12 jam aku bazirkan. Bodohnya aku nie.
Sampaikan otak aku dah rasa lain macam, mata aku dah tak betul. semua tak betul lah senang cerita. tapi aku bagaikan disihir apabila aku main game nie.

Yang aku pasti game nie mamang menarik, tapi payah nak main daripada dulu punya control.aku lebih suka dulu daripada sekarang.......

haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

No comments:

Post a Comment