Thursday, December 2, 2010

Episode 94 ( Hampir tiba penghujung tahun )

Sekarang ialah 2 december 2010, tahun depan ialah 2011. Apa langkah-langkah persedian aku?
banyak persedian aku sebenarnya. Aku hanya merancang tetapi allah swt yang akan memutuskan.Aku pun rasa telah lama aku tak usha awek, tetapi aku kuatkan didalam hati, bahwa jangan ada buat masa sekarang nie, parah itu masih belum sembuh sepenuhnya. Hampir 1 tahun aku tak usha aweks-aweks, tiada bercakap, dia duduk semeja mahupun sebagainya walaupun ada tetapi awek member but still aku buat bodoh.

sambung kembali cerita asal aku, aku harus tukarkan set-set diri aku ini sebelum menjelang set 12 bulan akan datang. persedian harus dilakukan secara baik-baik sekali lagi dan jangan aku tersalah langkah.

Sekali lagi didalam hidup aku, hidup biarlah sederhana, apa yang ada-adalah, jika tiada yang datang, untuk apa aku harapkan. aku tidak mahu lagi terus berharap yang tidak hadir dan meletakan diri untuk orang lain. Jika kalau aku mampu berusaha dan orang lain mampu berusaha maka aku dan orang-orang disekeliling aku pun mampu juga untuk berusaha.
Aku juga ingin memperbanyakan herbs-hersb yang ada dirumah aku, lebih baik menanam makanan daripada yang tidak boleh dimakan.

aku juga ingin berfikiran sederhana, bagi aku untuk tahun depan aku tidak mahu berfikir beban ( dan sebenarnya aku tahu bila aku cakap seperti ini beban itu akan datang lagi banyak )
hati aku juga sudah kuat untuk menghalangkan perasaan jatuh cinta sebab aku dah set kan didalam minda aku. ( aku dah lama setkan sejak peristiwa itu )

tetapi,
jika itu adalah segalanya maka aku akan akhirkan peluru aku yang terakhir untuknya. hidup aku hanya seperti sebuah pistol yang cuba menembak tepat dihati. ( kerana itulah aku berniat agar aku jauhkan hidup daripada wanita-wanita disekeliling aku, aku tak mahu hidup didalam bayangan dan kennyataan )

Dari segi pergaulan, aku akan cuba menjadi lebih terbaik daripada sekarang, aku cuba menjadi seperti khalifah agung persahabatan aku sangat kagumi iaitu saidina abu bakar as-siddiq dan aku akan cuba mencontohi sifatnya selagi mampu. Jika kalau agama aku akan cuba mengikut nabi kita muhammad s.a.w

dan ini adalah langkah-langkah awal aku untuk persediaan. harinya hampir tiba penghujung waktu apakah aku masih hidup dihari esok pun tidak tahu sebenarnya

2 comments:

  1. dh nak akhir tahun dan sudah lama kita tak bjumpa wahai kawan. :)

    ReplyDelete
  2. eh? hmmm perlu ke kita berjumpa wahai kawan?

    ReplyDelete