Saturday, October 23, 2010

Episode 79 ( Penantian itu satu penyeksaan )

Alhamdulillah syukur akhirnya. Penantian yang bergitu lama untuk abang aku yang kedua dan terakhir iaitu akmal hisham. Akhirnya dia berjaya mendapat belajar lagi sekali di uitm shah alam ( membuat master disana ). Perjalanan yang sukar dihadapi oleh abang aku.

Sebenarnya perjalanan adik beradik aku semuanya bergitu banyak cabaran dihadapi. Aku tahu juga ramai diluar sana bergitu ramai yang menghadapi cabaran-cabaran yang hebat bakal kita tempuhi, tak kisah sama ada berat atau ringat, lama atau sekejap. Aku bukan nak memburuk-burukan orang, tetapi janganlah sesekali kita membuat sesuatu perkara yang kejam mahupun berfikiran yang tiada akal. Usahlah juga ada politik didalam isi perkerjaan mahupun sebagainya kerana itu yang akan melemahkan setiap orang untuk mencapaikan sesuatu dengan niat yang bersih dan murni.

Setiap orang mahukan kejayaan dan kegemilangan. Bergitu juga dengan aku. Sahabat-sahabat aku masih tidak tahu yang aku tengah kumpul duit untuk membuat sijil ke Laut untuk bekerja disana. Aku terpaksa kumpul sikit demi sikit untuk mencapai 2 ribu. Walaupun aku tak berkerja tetap. tetapi koleksi aku boleh tahan juga untuk penyediaannya.

Mungkin ada yang rasa aku seperti lari mahupun berselindung. Iya sebenarnya, aku berselindung selama ini kerana aku sengaja melarikan diri. aku rasakan sudah tiba masanya untuk aku berfikir kedepan. Aku bukan lagi manusia yang dulu. aku tidak mahu seperti dulu yang keluar bercuci mata melihat anak gadis melayu islam kita yang perkaian tidak senonoh seperti menuju ke NERAKA JAHANAM. walaupun bertudung tetapi baju masih berketat nampak pinggul dan buah dada yang besar disukai setiap lelaki bila memikirkannya.

Banyak yang aku menanti tetapi masih lagi tercari-cari. aku harapkan allah swt makbulkan setiap doa aku, ibu bapa aku, adik beradik aku, rakan-rakan, sahabat-sahabat dan juga orang yang mengenali diri aku

No comments:

Post a Comment