Saturday, June 12, 2010

Episode 50 ( Kesakitan )

Sejak beberapa hari ini, tubuh aku rasa sesuatu, jantung aku rasa sakit.bila aku angkat tangan aku dapat merasakan jantung aku cucuk-cucuk.tapi aku tak bagi tau kepada sesiapa, walaupun kepada mak aku , adik beradik aku sendiri. bagi aku, cukup aku dah menyusahkan mereka.

dan hari ini paru-paru aku rasa sesak untuk bernafas. mata merah semacam bila aku melihat dicermin. apakah tanda ini semua?

kadangkala kita tak boleh belagak menjadi seorang hero didalam kehidupan kennyataan ini. kena kena pasrah apa yang kita lalui. jangan kita marah kepada takdir kalau kita sendiri tak tahu kenapa kita dilahirkan.

dalam islam telah mengatakan bahwa kita dilahirkan didunia ini untuk sujud kepada allah swt,beriman kepadanya.

hidup kita ini juga telah ditentukan sama ada panjang atau pendek, kaya atau miskin, tua atau muda. yang kita pasti sebenarnya ialah mati sentiasa menanti.

apa-apa pun jangan fikir macam-macam bila kita lalui keadaan ini. seperti mak aku selalu cakap kat aku kalau aku sakit " allah swt sayang kita " ayat yang penuh mendalam untuk insan manusia seperti aku nie.


No comments:

Post a Comment