Thursday, February 11, 2010

Episode 35 ( gengamkan jari-jemarimu )

Kadang-kadang kita ingin tangan kita digengam, dipegang, disentuh atau sebagainya. bila kita gengam sesuatu perkara, lama kelamaan ia akan hilang dengan bergitu sahaja. walaupun kita genggam janji, genggam hati.

apa yang pasti, kita haruslah genggam sekuat yang mungkin untuk sesuatu perkara, bukan kita abaikan.

dulu aku pernah genggam janji, tapi aku sendiri yang lepaskan janji tu.sebab pada masa itu, aku rasakan aku akan janji tak akan tinggalkan apa yang aku telah janjikan. tetapi aku terpaksa sebab hal tertentu.

tetapi
apa yang aku harus janji hanyalah pada janji diri sendiri, bukan aku janji bersama orang yang aku rasa tak dapat untuk aku genggam bersama. aku bukan manusia yang genggam semua perkara.

apa yang aku hanya genggam adalah keluarga dan tali persahabatan aku diantara sahabat-sahabat aku lelaki. tiada perempuan.

biarlah nak dikatakan apa, sebab kesedaran membuat aku terjaga dari mimpi yang bodoh aku hidup selama ini. tak ada lelaki kawan dengan perempuan kerana sebab.
cuma perempuan saja yang bodoh dan lelaki yang bodoh saja yang akan terhegeh-hegeh dibelakang bontot mereka.

aku harapkan suatu hari nanti aku akan genggam apa yang aku inginkan

No comments:

Post a Comment