Saturday, May 29, 2010

Episode 47 ( Cara aku main Final Fantasy 8 diPc dan cara aku download )

Final Fantasy 8 , Dan akhirnya aku berjaya Menamatkan game nie. 7 Hari aku main game nie sejak aku download kat internet. Masa dulu-dulu main game nie kat playstation. mau aku main 7 hari tak tidur sebab main game nie dan 1 bulan lebih rasanya baru lah sampai Disc 4 lawan bos dia, tapi akhirnya aku dan abang-abang aku give up sebab tak tau macam mana nak kalahkan jadi kita orang teruskan dengan final fantasy 9 barulah menang.

( Peta penuh )

tapi kali ini aku hanya ambil masa selama 7 hari hanya untuk habis main game nie, 7 hari pun aku rasa lama sebab aku banyak dah lupa jalan dan aku habiskan masa main card hanya untuk dapatkan satu card untuk membuat pedang terakhir ( lion heart ) , aku perlu dapatkan 20 card tu dan aku mengambil masa selama 10 jam saja main card. gile tak gile , tapi aku puas hati, aku dapat pedang tu masa disc 2, ada orang dapat masa disc 1. tapi apa-apa pun memang best. http://www.youtube.com/watch?v=hG0qdsJ4Sig

( Squall )

dalam game nie aku hanya focus kepada Squall, Zell dan Irvine. limit break Squall kalau pakai lion heart boleh cecah anggaran dalam 5 ratus ribu tak silap.http://www.youtube.com/watch?v=diZqA3JnmvA


( zeLL)
kalau zell , pandai setting dia limit break boleh cecah 1-juta ? tak percaya? pergi cari kat youtube serius aku tak tipu. http://www.youtube.com/watch?v=tXWB5jQ_nuY

( irVinE)

kalau Irvine aku suka pakai dia sebab peluru dia dark ammo boleh keluarka pain, silent,blind. kalau gune Ap ammo mau dekat dalam 4 kali tembak dalam seratus ribu, kalau 6 kali tembah dah berapakan?http://www.youtube.com/watch?v=N55g4ok1U4Y&feature=related
Perjalanan game nie agak panjang dan nak lepas setiap halangan tu kena fikir betul-betul. apa-apa pun game kalau baru main ataupun dah lama tak main tapi nak main balik mesti kita akan termati bukan? sama juga dengan aku. perjalanan yang sangat jauh setiap pemain game final fantasy dan lain-lain

Walaupun Game nie Ganas dan sebagainya,sebenarnya game nie adalah touching,maksud aku game jiwanglah. hahhahah!!! kalau rasa nak selamatkan awek main lah game nie, walaupun didalam reality kita tak boleh buat seperti ini, tapi kita buat dalam game.... walaupun nama hero dia aku tukar kepada aku, tapi nama heroin dia aku tak tukar, sebab im single dude... well game aku suka final fantasy 8 sebab hero dia EGO dan akhirnya kecundang juga perasaannya.
Tak percaya, tengok apa hero dia cakap untuk heroin dia


Just nice.............. =)

Cara-Cara nak download Final Fantasy 8 ........




Untuk permulaan, pertama sekali kau harus ada power iso. power iso nie
untuk amount game CD yang kau nak main. power iso nie tak payah pakai CD
kalau kau download game kat internet. Macam Final fantasy kita tahu dia ada
4 disc. jadi kau download power iso kat sini .. power iso version 4.7

http://download.cnet.com/PowerISO/3000-2646_4-10439118.html?tag=mncol

Bila dah habis download kau Taip nie pula...

Username: TEAM EXPLOSiON
Registration code: GLZYY-983YI-IE5U8-EWFKX-3IQYZ


Aku download game pakai u-torrent. aku tak tau pakai torrnent lain.
torrent nie ada banyak jenis..jadi aku cadangkan kau pakai u-torrent

kalau kau tak ada masuk website nie untuk download u-torrent
version 2.0.2

http://www.utorrent.com/downloads


lepas kau dah download torrent, kau masuk website nie pula

http://thepiratebay.org/torrent/4431079/final_fantasy_8_full_install_1_2_3_4_fixed

lepas kau bukak kau ada nampak perkataan DOWNLOAD THIS TORRENT

kau bukak Torrent kau cari ADD TORRENT (Benda tu kat bawah perkataan FILE)

bila kau dah bukak , tekan file Final Fantasy 8... kau kena tunggu dalam 3-4 hari untuk download
,tengok kesanggupan kau nak open PC macam mana dan speed internet kau...

bila dah habis download 100% tekan right click kat file FF8 Tekan

Open Containing Folder...Bila kau dah bukak kau akan nampak FFinstal..

kau download dulu ........

dah habis download kau Pergi Start - RUn - TUlis macam nie... REGEDIT ..
katakan kalau dia tak open apa-apa, kau taip benda nie

REG add HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System /v DisableRegistryTools /t REG_DWORD /d 0 /f

katakan ada FIle terbukak bila kau taip REGEDIT atau kau tulis benda nie..

sekarang nie kau cari

HKEY_LOCAL_MACHINE - SOFWARE - Square Soft, Inc - 1.00

bila sampai kat 1.00 kau cari DATADRIVE kat tepi, kemudian kau right click
Cari MODIFY .. lepas tu kat VALUE DATA tu kau Letak lah apa-apa..kalau PC kau
dia letak kat D: kau letak kat D: , kalau F: letak kat F:

bila dah selesai....

kau bukak balik File Final fantasy kau...
kau clik DISK 1 FF ... Right CLick

power iso - MOUNT IMAGE TO DRIVER ...SElesai ...

lepas tu kau boleh main ..

tetapi kalau disc kedua kau tak boleh main..

kau Pergi kat CD disc 2 .. Open File dengan POWER iso ....

kau nampak tulisan nie
FIELD .FI
FIELD .FL
FIELD .FS

kau rapatkan noktar dia...
FIELD.FI(semua sekali rapat)

lepas tu jangan lupa save untuk kesemua File DISC....

kalau kau kau nak masuk disc 2 tapi tak boleh nak keluar kau tekan macam nie...

ALT +F4 ... dia quit terus..lepas tu kau nak insert disc 2.. kau buat macam mana
aku ajar kau nak masuk kan power iso disc 1 ..

aku dah ajar kau 100% ....
kalau kau tak faham juga aku tak tau nak cakap apa dengan kau....
aku dah ajar kau step by step ...

Selamat berjaya
( tetapi jika ada sebarang pertanyaan boleh comment disini, jika saya dapat membantu saya akan cuba sedaya upaya saya )

2 comments:

  1. salam..erm..mcm mane ye nk guna ff8 dekat windows 7??sy pkai cd..dah install..tp x abis2 wrong disk..tlg la sesangat!!

    ReplyDelete
  2. Maaf ya lambat membalas dan tidak sedar !!
    windows 7 ? maaf ya, saya windows 7 nie tak beberapa pasti, tapi cuma saudara check kat youtube cara windows 7. sebab setahu saya melihat kat youtube, sangat berbeza dari windosw xp.. maaf saya tak dapat membantu sangat.

    Dan sefahaman saya juga, kalau cd, agak sukar nak tukarkan nama file dia. melainkan kalau saudara copy paste semua balik file kat cd dan burn balik, dan cuba rapatkan semua benda nie kembali
    FIELD .FI ( rapatkan kesemuanya )
    FIELD .FL
    FIELD .FS

    harap apa saya terangkan nie dapat membantu, dan bila dah rapatkan save dan burn balik cd, dan cuba bagaimana hasilnya...kalau tak menjadi saya minta maaf atas tidap dapat membantu dengan sempurna

    ReplyDelete