Wednesday, February 3, 2010

Episode 34 ( Pedas? )

Perpatah melayu ada berkata macam nie "siapa macam cili dia terasa pedas" jadi adakah dia pedas bila dia membaca apa yang aku tulis? wohohoho!!! tak ada masa aku nak tuju ayat tu kat dia sedangkan aku sedang hidup bahagia seorang diri tanpa diganggu oleh manusia seperti dia. apa kejadahnya lagi untuk aku toleh belakang dan bawa semua kedepan hanya kerana satu perkara yang bagi aku bodoh untuk dia lakukan seperti ini.

masa aku bukan untuk perli dia, masa aku hanya untuk aku. itu pun kalau dia berfikiran panjang, bukan berfikiran pendek.kesian aku melihat orang seperti tu, bukan aku yang cari masalah tetapi dia sendiri yang mencari masalah pada awalnya.

nak cakap aku ego? woho, aku ego disebabkan dia yang mulakan. aku tak akan rasa kesal atas perbuatan aku nie, sebab aku memang ego dari awal dulu sampai sekarang. nak cakap aku putar alam silalah, tetapi aku tetap dengan diri aku. siapa kenal aku dia tahulah, yang tak tahu tu yang cakap macam tu.

cubalah sedar diri sikit, siapa yang cari masalah dulu jika kalau bukan diri sendiri kan? maksud aku diri sendiri tu bukan aku, tetapi orang yang aku sedang cerita nie. aku tak faham apa masalah dia. aku bukan nak jadi blog aku sebagai tempat kutukan orang, tetapi aku tak faham kenapa perkara ini harus terjadi? orang kata, kalau ia bukan urusan kau kenapa kau nak masuk campur? apakah dia rasa diri dia terlibat juga ke?

aku sedang bingung untuk jawapan manusia seperti itu.....

=.=!

No comments:

Post a Comment