Tuesday, December 8, 2009

Episode 4 ( Keluar mencari barang kereta )


Hari ini , aku keluar dengan faizal . kawan baik aku . kononnya aku nak pergi cari barang kereta aku awal pagi , tapi aku pula yang bangun lewat. aku bangun pukul 1 .12 tengah hari . aku bersiap-siap, mandi dan solat terus keluar ke rumah faizal. aku nak repair balik kereta proton saga aku, tapi gambar diatas nie bukan lah gambar kereta proton aku. gambar tu sebagai hiasan je. gambar contoh.

aku nak kasi kereta aku tu , bergaya seperti dulu-dulu. satu persatu aku nak repair kereta prton saga aku nie. kalau aku ada modal kereta dalam RM10 ribu ke 6 Ribu ke . aku rasa dah selesai hajat aku. Baru-baru nie aku repair air-cond aku kat subang jaya. aku repair kat satu kedai nie . kat dengan ss15 kot. area subang sana. aku lupa apa nama kedai tu, tapi tokey dia nama AH-lai . pergh, dia bikin aircond kereta aku sampai -1'celsius, itu kalau aku bukak penuh. aku servis aircond, tukar barang sikit, habis semua sekali Rm500 untuk aircond. Lagi beberapa minggu nie aku nak repair wirering kereta proton aku.

Tadi aku baru saja beli suspension kereta, aku tukar suspension belakang jenis Kayaba ada gas satu batang Rm38 ringgit . aku ambil 2 set belakang . aku upah orang pasang, pelahan-lahan aku akan tukar kereta proton aku.

aku nak buat kereta aku nie biasa dulu. lepas aku rasa dah tiba masanya, baru aku tukar kepada racing ke ,driff ke kan.sekarang nie kereta proton tu atas nama makcik aku atau abang aku tak silap. tapi apa-apa pun aku nak kasi kereta proton aku tu sedap dan sesuai jalan jauh walaupun kereta lama.

aku nak tukar cat kereta, tapi tak tahu nak tukar warna apa. kawan aku suruh cat hitam putih. macam kereta tahu. smart gak, tapi ramai orang buat. ada gak aku cita-cita nak buat kereta aku macam kereta tahu. tapi insya allah, kalau ada rezeki. aku bikin macam tu,kasi anak aku bawa kereta proton saga. mana tahu 10 tahun atau 20 tahun daripada sekarang aku bikin kereta tu kasi superb.

No comments:

Post a Comment