Thursday, December 31, 2009

Episode 20 ( Perjalanan hidup baru ? )

Selamat tinggal 2009
kini
selamat datang 2010
bulan baru untuk setiap manusia dibumi.

perubahan ketara pertama aku ialah untuk kuruskan badan,
selepas itu tak ada,
perubahan secara sikit-sikit dari segi sifat mungkin ada,
tapi apa yang penting sekali ialah kerja,
tanpa kerja,
aku tak akan dapat macam-macam untuk kehidupan,
bahkan semuanya isi bumi.
post untuk Episode yang ke 20.

sampai hari ini aku masih lagi single,
tak pernah mempunyai awek sepanjang hidup aku,
cuma rasa seperti dicintai oleh orang lain ada,
itu pun aku rasa cinta kanak-kanak.

sebaik saja aku tidur
dan
bangun dari tidur untuk tahun baru,
bermulalah untuk aku segala isi harian aku sebagai manusia berguna,
dan aku akan cuba perbaiki diri aku daripada tahun lepas.

No comments:

Post a Comment