Sunday, December 20, 2009

Episode 12 ( penat )

Semalam hari sabtu, abang aku akmal ajak main futsal dengan kawan-kawan kerja dia dengan adik-adik sekolah yang tengah cuti sekolah. Aku ajak kawan aku, Asyrul , wanoq dengan sharil. Team aku jadi juara. Memang aku rasa badan aku nie tak dapat berfungsi dengan betul. Aku jaringkan goal sebanyak 4 goal, sharil 2 , dan asyrul 1.

Sejak akhir-akhir nie, ramai kawan aku yang kecewa rupanya. Ada yang kecewa diam-diam, ada yang kecewa tak puas hati dan sebagainya. Aku pun tak faham apa yang terjadi sebenarnya. Sejak akhir-akhir nie, aku tanya orang dan teliti orang dalam perhubungan, Sebenarnya apa-apa pun terjadi, mesti mereka masih sayang dengan kekasih lama.

Bagi setiap individu, ada cara mereka menyayangi orang, walaupun orang tu telah meninggalkan diri, tetapi sayang tu masih ada "Seperti rumput yang dipotong tumbuh kembali".

Kadangkala sasaran dalam hidup juga penting, apa yang kita tuju, dia patut sasarkan kesitu,

Apa-apa pun aku nak berehat seketika, aku penat gile. Penat dari semalam masih terasa, pingang aku rasa sakit juga nie.

No comments:

Post a Comment