Friday, December 18, 2009

Episode 11 ( terkenang )

Dulu aku rasa, aku sentiasa akan tersenyum dengan ikhlas sebab dia membuatkan aku senyum, malah aku juga akan cuba sentiasa akan membuat dia tersenyum. Tak kisahlah diantara siapa yang pernah wujud dalam hidup aku. Tapi aku rasa aku dah tak jumpa senyuman seperti yang aku rasakan dulu.

Kini kehidupan aku lebih serius, orang yang kata. Namum aku sentiasa mencari senyuman yang hilang untuk aku. Orang buat lawak aku ketawalah juga, orang senyum kat aku, aku balas senyuman dia, tapi senyum kegembiraan didalam jiwa aku telah kosong.

Lepas nie bagi aku, Kalau tak ada awek yang aku usha pun tak mengapa, sebab aku rasa, selama aku usha, tak pernah mereka buat seperti aku buat. seperti aku jaga mereka, sayang mereka dan macam-macamlah. memang nampak macam minta balasan balik, tapi at least kalau buat seperti aku buat pun ok lah, rasa dihargai.

Tapi tak mengapa. aku rasa aku boleh hidup tanpa cinta dari seorang wanita dimuka bumi, sepanjang perjalanan aku, aku sentiasa tabah. aku dikecewakan banyak kali. bila aku fikirkan balik diri aku nie, aku rasa aku boleh hidup tanpa jatuh cinta dari seorang wanita.

bila aku fikirkan balik diantara mereka yang aku kenal, siapa yang betul-betul tahu jalan cerita hidup aku? siapa yang tahu apa aku rasa? kalau lah aku jumpa seorang perempuan jenis dia macam aku, mungkin dia seorang saja yang tahu apa yang aku alami sekarang dan setiap hari.

lepas nie, aku hidup sekali lagi tanpa jatuh cinta. aku akan cuba 1 tahun aku tak akan jatuh cinta sekali lagi. tak ada perempuan yang akan aku cuba bukakkan pintu hati untuk dia.

No comments:

Post a Comment