Tuesday, July 6, 2010

Episode 55 ( drum )

Guitar telah aku belajar, walaupun aku tak hebat bermain petik, tetapi bolehlah juga, daripada orang yang tahu main guitar tetapi tak tahu chord guitar yang betul, kadangkala basic chord pun tak tahu.Bukan nak tunjuk belagak bagus,tetapi kita harus tahu dimana chord A sampai G.
Sekarang aku telah mula belajar bermain drum.

bolehlah juga aku main,walaupun tidak sempurna seperti orang-orang biasa. aku main drum pelik sedikit, sebab aku tangan kiri jadi main pun pelik sedikit. aku belajar skit-skit cara bermain drum,
aku banyak melihat video di Youtube yang banyak menolong aku sebenarnya.

ini adalah salah satu video yang aku selalu tengok



walaupun aku tak boleh main double paddle tapi aku suka tengok orang main drum macam nie..
oh, ini adalah salah satu video pemain drumm terbalik. ( ini adalah lagu fav aku )


aku main macam budak nie main



ada seorang pakcik nasihat aku tentang music nie

" kalau betul minat dengan music, paling sikit perlu tahu alat2 music adalah 5 barang, lepas tu mesti tahu note taugeh "

tetapi aku tak tahu note taugeh.

aku hanya tahu main 3 alat music saja.
-Guitar/ bass
-Keyboard
-seruling ( tapi dah tak reti nak tiup dan tak tahu note kat mana )

aku nak belajar main violin tetapi harga violin plak macam cirit nak beli..tengoklah dulu macam mana. No money cant buy.. =)

No comments:

Post a Comment