Sunday, January 29, 2012

Episode 248 ( dimana adab kita sebagai penyewa rumah? )

Assalammualaikum wbt

Rujukkan gambar dibawah......Sebenarnya....walaupun kita ada rumah sendiri....andai katalah kan....yang anda melihat gambar dibawah ini, ada rumah anda....apakah anda akan membuat rumah anda bermuka sedemikian?

Mungkin bagi jiwa yang tahu erti mengjaga harta sendiri atau harta orang, untuk membiarkan sesuatu barang menjadi rosak atau jahanam, agak kurang sekali. mungkin bagi orang yang rasa tak perlu menjaga, ini lah rupanya sebenarnya.

Aku tak boleh nak cakap panjang atau banyak.....cuma aku harap, siapa yang duduk rumah sewa, sebelum ANDA nak keluar dari rumah tersebut. Sila lah cuci rumah yang kita duduki.

walaupun yang kita duduk itu, hanya sebuah pondok buruk, rumah buruk. tidak bererti kita perlu burukkan lagi bekas tempat berteduh kita. kalau bergitu, lebih bagus dan baik kita bagi orang-orang yang miskin tiada rumah, duduk rumah seperti gambar dibawah. jadi anda ada hati dan perasaan.

fikirkanlah sendiri....malas nak comment lebih-lebih...ada akal ada hati ada perasaan, ada matlamat semua...ada ada ada ada semua sebaris dengannya...bak kata nabil ... lu fikirlah sendiri.

No comments:

Post a Comment