Monday, June 6, 2011

Episode 222 ( Semakin menyampah dan rasanya...... )

3 hari lepas aku pulang ke suatu kawasan. kawasan dimana aku rasa suatu perkara setiap kali aku pulang, aku harapkan kelainan daripada setiap masa. akan tetapi apa yang ditulis oleh mereka, apa yang dikatakan oleh mereka, sama sekali tidak seperti mana aku mendengar dan melihat.

Selama aku disana, aku tulis secara lisan dari hati aku, memang aku kecewa dan terasa dengan kalian mereka.Paling sekali aku tersingung pada suatu malam, dengan kata-kata yang aku rasa tidak sepatutnya.

aku malas untuk bicara panjang, kerana aku rasa itu bukan masalah aku, itu masalah budak itu dan dia. aku datang dengan niat memberi pertolongan. bukan dengan niat hati yang kejam atau benci. tetapi kerana perisitwa itu, aku mula masukan hati benci itu kembali.

Aku secara kelirunya, membuat hati aku berbicara sendiri " apakah benar jalan aku ini ? apakah benar yang dia tahu dan belajar, tetapi apa aku buat disalahkannya? kerana beberapa peristiwa dalam kehidupan aku seperti rasa apakah benar jalan hidup aku? " semakin lama aku hadapi manusia yang tahu akan agama dan sebagainya, dan selagi aku cuba , tetapi mereka membangkang, hati aku mula keliru dengan jawapan selama aku temui ini..........................

kekeliruan aku telah bercampur aduk dengan pelbagai perisitwa-peristiwa yang berlaku. aku masih lagi berdoa dan berharap, tetapi kekeliruan aku dan hati terasa aku seperti sudah tertutup.

apa yang aku pelajari selama ini dan fahami selama ini tentang jalan aku. aku rasakan seperti dikubur dan dikapankan oleh darah sendiri. Hati aku masih tertanya-tanya apa yang hilang dalam hidup sebenarnya?

Jika aku kembali kepada sifat asal aku, nescaya aku tak akan jejak lagi ditempat itu, dan tidak mahu langsung jumpa orang-orang seperti itu. tetapi kerana pendirian mereka seperti itu, aku rasakan HMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM.......kalau hanya tuhan saja yang tahu, sampai bila manusia ingin mahu berpendirian seperti itu?.

Apa-apa pun, aku telah hilangkan semua kepercayaan aku kepada mereka semua. hanya kerana beberapa sebab, aku rasakan terima kasih sajalah apa yang selama ini terjadi. orang kata kalau diam itu lebih baik daripada bising. jadi aku cuba sekali lagi fahami kesimpulan maksud itu..

terima kasihlah membuatkan saya tidak percaya dengan setiap kehidupan seperti ini........

No comments:

Post a Comment