Thursday, July 8, 2010

Episode 57 (Saya Rasa Kekalahan Germany ialah)

Perlawanan yang menarik antara Germany dengan spain. Walaupun Team aku akhirnya kalah, tapi tak bermakna sampai disini. Sebab ada lagi perlawanan diantara tempat ke 3 dan ke 4 . aku dah tak kisah perlawanan seterusnya sebab bagi aku tak ada maknya lagi jika germany tak masuk ke final .

kekalahan 1-0 bukanlah erti kalah besar, ia seumpama kalah tipis sahaja.Biar kalah didalam perlawanan 45 , bukan kalah penalty yang semata-mata nasib. Bagi aku punca kekalahan germany sebenarnya tak bermanya , germany seperti keletihan, adakalanya aku nampak seperti cuak untuk mendapatkan bola dari pihak tentangan. sedikit tiada serangan balas yang dibuat oleh germany.


walaupun kalah euro dengan spain 1-0 dan world cup 1-0 juga dengan spain. aku boleh nampak disini ialah markah yang tipis. Permain spain juga hebat aku lihat tadi, dari segi skill yang mereka pamerkan tadi.tetapi tak ada nasib sudah.


ini bukan aku nak cakap apa, tetapi bagi aku, setiap perlawanan usahlah kita bercakap riak selagi perlawanan tidak selesai. ini adalah bukti-bukti peminat germany yang riak


Akhirnya Germany pun tak kemana selain bertanding untuk tempat ke 3 dan 4 saja nanti. Pada Piala dunia tahun nie ada juga sejenis BINATANG heheh yang telah membuatkan aku menjadi berang kerana ramalannya yang tepat tentang perlawanan bola. tetapi bagi aku , tak elok kita percaya perkara seperti ini.

Nama binatang nie paul, dengar khabar dia dari germany ( gile pembelot sotong nie bila semi final , tak sayang nyawa betul sotong nie, kalau dia kat malaysia dah lama aku goreng masak tepung tempura )

Aku juga seorang ahli sukan dan banyak perlawanan yang telah aku hadapi, dan aku ingat juga kata-kata jurulatih aku

" walau sekuat mana kita pun jangan pandang rendah terhadap lawan kita, paling penting kita harus ada sopan-santun diatas padang, dan jangan riak dan angkuh "

static perlawanan antara Germany dan spain pula menunjukkan Germany telah berjaya mengalahkan Spain sebanyak 8 kali dan Spain mengalahkan Germany sebanyak 7 kali , dan seri sebanyak 6 kali . Nampaknya kedua-dua pasukan ini sebenarnya kuat walaupun beza kekalahan hanya 1 perlawanan sahaja ( dah termasuk Game tadi ) tak percaya boleh layar ke sini http://www.fifa.com/worldfootball/statisticsandrecords/headtohead/team1=esp/team2=ger/index.html

Apa-apa pun germany berjaya melepasi semua halangan kecuali dengan spain. aku bukan orang yang sokong team lain kemudian dengar orang tu sokong team tu terus tak suka =) . jadi fikir-fikirkanlah. aku memang sokong germany dan italy dari aku mula hidup dan aku tak pernah terfikir pun germany akan melangkah besar sampai macam ini.



Jadi sebagai penuntup aku terhadap piala dunia tahun ini, aku harapkan sesuatu yang menarik lagi 4 tahun yang akan datang =)

No comments:

Post a Comment